نحوه ثبت و ارسال سفارش
پیشنهاد و قبول سفارش: نهایی کردن ثبت سفارش در الین شاپ به منزله پیشنهاد قطعی انجام معامله از سوی مشتری است. ارسال کالا از سوی تأمینکننده بهصورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق الین شاپ ، به منزله قبول و پذیرش پیشنهاد مشتری است. بنابراین، هر پیشنهاد و قبولی که در بسترالین شاپ صورت میگیرد، منجر به انعقاد یک قرارداد مستقل بین کاربر و تأمینکننده میشود. الین شاپ فقط واسطه انعقاد این قرارداد است و صرفاً زیرساخت خریدوفروش را برای تأمینکننده و مشتری مهیا میکند. به همین دلیل، اسنپشاپ هیچگونه مسئولیتی اعم از حقوقی و کیفری در قبال اتفاقات مربوط به آن کالا یا خدمات در مقابل کاربران، تأمینکنندگان و اشخاص ثالث نخواهد داشت.
۳.۲ - پیگیری سفارشها: کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت الین از طریق پیام کوتاه در صف پردازش قرار میگیرند. همچنین، سفارشها از طریق بخش سفارشات سایت الین شاپ قابل پیگیری و مشاهده هستند. الین شاپ همواره نهایت دقت و تلاش خود را برای ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده انجام میدهد. با این حال، در صورتی که موجودی محصولی درالین شاپ به پایان برسد، حتی پس از سفارشگذاری مشتری، الین شاپ حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش را دارد. مشتری نیز میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
۳.۳ - سبد خرید: افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچگونه حقی برای مشتری ایجاد نمیکند. همچنین، تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین، به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمت کالاها روبرو نشوند. سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران مبلغ مندرج در پیشفاکتور را بهصورت کامل به حساب الین شاپ واریز کنند.الین شاپ هیچگونه مسئولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.
۳.۴ - اصلاح مبالغ اشتباه: در صورتی که مبلغ کالا به دلایل فنی یا خطای سیستم بهاشتباه درج شده باشد و مبالغ واقعی متفاوت از مبلغ درجشده باشد، الین شاپ مجاز است تا مبلغ را اصلاح نماید. ثبت سفارش کاربر، حتی اگر نهایی شده باشد، حقی برای وی ایجاد نمیکند.
۳.۵ - جایگزینی کالای موجود: در صورتی که کالای سفارششده موجود نباشد و کاربر وجه را بهحساب الین شاپ واریز کرده باشد،الین شاپ میتواند با موافقت مشتری کالای دیگری را جایگزین کند؛ در غیر این صورت وجه به همان حسابی که از آن پرداخت شده، مسترد میشود.
۳.۶ - سفارش تعداد بالا: از آنجا که الین شاپ یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا مغایر با هدف مصرف خریدار است. در صورت ثبت این مورد یا سفارشاتی که با تعداد اقلام زیادی همراه هستند، لازم است پیش از ارسال، سفارش مشتریان توسط الین شاپ بررسی شود. در این موارد، پرداخت وجه و تسویه قبل از ارسال کالا الزامی است؛ در غیر این صورت، سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداختشده طی ۲۴ الی ۷۲ ساعت کاری بهحساب مشتری عودت داده خواهد شد.
۳.۷ - حضور در زمان تحویل: کاربر موظف است در زمان مقرر در آدرسی که در درخواست کالا یا خدمات ثبت شده، حضور یابد؛ در غیر این صورت، الین شاپ مجاز است معادل هزینه ایاب و ذهاب را از اعتبار او کسر یا از وی وصول کند. وصول این مبلغ، نفی کننده اختیار شرکت برای انسداد حساب کاربری کاربر یا لغو سفارش اخیر نخواهد بود.
۳.۸ - آدرس تحویل: تحویل سفارش در آدرسی که بهطور دقیق مشخص نشده (مثل پلاک و واحد) یا در اماکن عمومی مانند مراکز خرید، کافه، رستوران، هتل و مشابه آن امکانپذیر نیست. لازم است که آدرس تحویل قابل استناد باشد.